Dakmara Georgescu

Dakmara Georgescu lucrează cu UNESCO din 2003, ca specialist de programe în educație. Între 2003 si martie 2012 a fost coordonatoarea programelor de asistență tehnică pentru curriculum în cadrul Biroului Internațional al Educației (International Bureau of Education – IBE, Geneva, Elveția), institutul UNESCO specializat în curriculum. Din aprilie 2012 lucrează în cadrul Biroului Regional al UNESCO pentru educația în țările arabe de la Beirut, Liban. Este coordonatoarea programelor regionale cu privire la curriculum/învățare și formarea profesorilor. Între 2012 și 2016 a coordonat și programele pentru învățământul superior.

Dna Georgescu a absolvit Facultatea de Istorie-Filosofie (specializarea Filosofie-Istorie) a Universității din București (UB, 1982). În 2017 a obținut doctoratul în filosofie de la Universitatea Babes-Bolyai (UBB) cu o teză de filosofia educației (Paradigme filosofice ale educației. Abordări contemporane ale învățării).

După opt ani petrecuți în învățământul secundar ca profesoară de științe sociale și filosofie, Dakmara Georgescu a lucrat ca cercetător principal în Secția de Curriculum a Institutului Român de Științe ale Educației (ISE) și a fost apoi consiliera Ministrului Educației Naționale, Prof. Univ. Dr. Andrei Marga, pentru reforma învățământului preuniversitar (1997-2000).

În ultimii 30 de ani, Dakmara Georgescu a lucrat în educație pe plan national și internațional cu organizații precum Consiliul Europei, Centrul Nord-Sud al Consiliului Europei, UNESCO, Banca Mondiala, OECD și UNICEF în chestiuni legate de conceperea, implementarea și evaluarea reformelor comprehensive în educație (cu accent pe reformele curriculare), dezvoltarea de competențe, educația pentru pace, educația civică și educația pentru drepturile omului și promovarea egalității de gen.

Este autoarea a numeroase lucrări în domeniile politicilor educaționale și curriculare, predării filosofiei, educației civice și educației pentru drepturile omului. O parte importantă a lucrărilor ei se ocupă de reformele curriculare comprehensive și formarea de competențe cheie și specifice în special în țări afectate de conflict/crize și/sau aflate în tranziție (i.e. realizarea și implementarea planurilor-cadru; realizarea/revizuirea și implementarea programelor școlare și a manualelor; armonizarea sistemică între curriculum, predare-învățare și evaluarea elevilor).

Primaria Rasnov Asociatia Mioritics Asociatia Rasnov SocietyGerman Marshall Fund Uniunea Europeana Consiliul Judetean Brasov Centrul National al Cinematografiei Friedrich Naumann Foundation Ambasada Spaniei
Fundatia ETA2U Banca Comerciala Romana Banca Transilvania Medlife
Horvath Arnia Fan Curier PWC Fundatia Sturdza Smartree Enayati Purcari Zizin Brainia Nespresso System Plus Mar de Bran Berea TNR ACSB Wanderlust Tour