Nothing really matters to me. Celebrare Freddie Mercury

Concerts

Celebrare Freddie Mercury


Innuendo Trio:
Attila József Szabó – violoncel
Károly Boér – chitar
Lóránd Szántó – vioar, chitar bas
(Cluj-Napoca)

Aranjamente: Innuendo Trio

Un interesant exerciiu de imaginaie ar fi s încercm s intuim cum ar reaciona Freddie Mercury dac i s-ar fi propus, de exemplu, în 2000 (an comemorativ Bach), s creeze i s interpreteze propriile sale versiuni ale compoziiilor scrise de maestrul contrapunctului. Cu toate c tim cu toii c acest lucru nu ar fi fost fizic posibil, melomanii pot intui cu uurin c vocea care a dat via unei piese precum „Bohemian Rhapsody" (1977), cu evidentele sale influene din genul operei, nu ar fi ezitat s rspund afirmativ.

Aa cum nici formaia Procol Harum nu a ezitat s se inspire dintr-o tem de Bach în celebra sa pies „A Whiter Shade of Pale", din 1967. Nu întâmpltor, cele dou piese lansate de Queen i Procol Harum au primit, la egalitate, titlul de Best British Pop Single pentru perioada 1952–1977 la Brit Awards. Demersul de apropiere i apropriere reciproc indic, de altfel, universalitatea muzicii de calitate i caracterul bidirecional al evoluiei genurilor muzicale. Iar spargerea barierelor stilistice nu este altceva decât esena (r)evoluiei în muzica de azi i de oricând.

Concertul propus de Innuendo Trio nu este abordat ca un program-omagiu sau ca un moment de comemorare, ci de celebrare a muzicii unei figuri unice i inconfundabile, care, prin piesele i glasul care l-au fcut adorat i admirat de iubitorii muzicii (rock i nu numai) din lumea întreag, continu s fie viu, s triasc pentru eternitate („Who Wants to Live Forever?") în contiina publicului. Concertul dedicat repertoriului lui Freddie Mercury & The Queen vine, astfel, s demonteze orice inhibiie a spectatorului de clasic dinspre rock. Dac de o bun bucat de vreme „Mozart rocks", atunci – inevitabil – i reciproca devine valabil: „Queen strings!"

Pentru interpreii implicai în acest program, formai la coala muzicii clasice, pop-rockul este mai mult decât o pasiune, ceea ce face ca piesele aranjate pentru instrumente cu corzi (ciupite sau cu arcu) s nu devin doar nite banale cover-uri. Este aici o foarte intens prob de creativitate i virtuozitate, care se manifest nu doar prin inspiraia în alegerea pieselor i a aranjamentelor, ci i prin inedita metamorfozare a acestora înspre deliciul urechii.

Fiecare dintre instrumente devine, pe rând, solist sau acompaniator, purttor al liniei melodice sau suport al esturilor armonice, astfel încât, cu atenie, emoie i sensibilitate, „vocile” (timele) instrumentelor se pot auzi distinct, delicat sau energic, dup cum o reclam esena fiecrei piese, dar i spiritul efervescent i irepetabil al lui Freddie. Conform filozofiei sale artistice i de via, din care transpare cu limpezime echilibrul aparent imposibil între implicare i detaare, ambele totale. La fel i aici, în replica fr cuvinte de dup un sfert de veac. Totul conteaz i nimic nu conteaz. „Nothing really matters to me"...

În cadrul temei „Freddie Mercury: 70 de ani de la natere, 25 de ani de la moarte, 30 de ani de la legendarul concert Queen de pe Wembley” i în cadrul temei principale a festivalului: „(R)Evoluie"

INTRAREA LIBER

Eveniment Facebook

Schedule:
04 Aug 2016, 20:00 - 21:00 - Rșnov Fortress
Primaria Rasnov Mioritics Banca Comerciala Romana Romanian Business Consult Institutul Cultural Roman Banca Transilvania Erbasu SA Uniunea de Creație Interpretativ a Muzicienilor din Romnia Allen Overy
Clinica Zetta Muzeul National Cotroceni Muzeul Judetean de Istorie Brasov Golin Crama La Salina Aqua Carpatica Global Focus CenterPorsche Romania Gaurean & Asociatii